Maziva pro automobilový pohon s úsporou paliva
Pokud jde o technologii pro zlepšení účinnosti paliva v automobilu, hlavní důraz je kladen na výkon motoru a na snížení hmotnosti a zlepšení aerodynamiky vozidel. Často je přehlíženo, že zvýšení účinnosti hnacího ústrojí může také vést k významnému snížení spotřeby paliva. Se zavedením nových konstrukcí a technologií se přenosy výkonu se stále zefektivňují. Tyto nové převodovky však vyžadují vývoj speciálních maziv, aby mohly plně využít svůj potenciál. To vyvolalo rostoucí potřebu palivově efektivních maziv pro hnací ústrojí.
Převodovka je tvořena mnoha rotujícími částmi a její naplnění lehčím olejem (snížení viskózního odporu) zlepší přenos a zlepší tak palivovou účinnost vozidla. Viskózní odpor může být snížen použitím maziva s nižší viskozitou. Problém však spočívá v tom, že při vysokých teplotách může být viskozita příliš nízká, což může poškodit převod. Proto se s novými technologiemi formulují maziva s nízkou viskozitou určená ke zvýšení palivové účinnosti.